Als beeldend kunstenaar en docent ‘filosoferen met kinderen’ merkte ik al welke bijzondere ideeën en oplossingen kinderen kunnen hebben.
Zou dat niet alleen mij inspireren, maar ook bestuurders en beslissers?
Om dit te onderzoeken deed ik twee losse filosofieprojecten:

Met kinderen van groep 8 van OBS Yore (nu opgegaan in Kindercampus Oculus) heb ik 7 weken gefilosofeerd om vervolgens op het Provinciehuis in Den Bosch te filosoferen met de Commissaris van de Koning Wim van de Donk. Zij hebben samen gesproken over de vraag of de wereld één land zou moeten en kunnen worden.

Na een voorbereiding van 7 weken hebben kinderen van groep 6 van de Armhoefse Akkers op het gemeentehuis gefilosofeerd met de wethouder van onderwijs over gelijkheid, gelijkwaardigheid en gelijke kansen in het onderwijs.
In deze gesprekken lieten de kinderen zien een gelijkwaardig gesprek te kunnen voeren, vanuit eigen frisse ideeën.
Om hier structureel vorm aan te kunnen geven heb ik de Wereldreddingsbrigade opgericht, een educatieprogramma waarin kinderen organisaties helpen om wereldproblemen op te lossen.